درود ! از اینکه میزبان شما در کافه ام بی ای هستیم بسیار خرسندیم. با ثبت نام در چند مرحله ساده، شما می توانید از تمام امکانات کافه لذت ببرید.

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 182 رأی - میانگین امیتازات: 2.45
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bill gates - Microsoft - Rank : 2
۱۹-۵-۱۳۹۰, ۱۱:۰۸ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰-۶-۱۳۹۰ ۰۱:۲۵ عصر، توسط b.teimoori.)
ارسال: #1
Bill gates - Microsoft - Rank : 2
بيل گيتس که 11 سال متوالي عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده بود در سال 2011 با دارایی 56 میلیارد دلار در رتبه ی دوم گزارش فوربز قرار گرفته است.
بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ متولد شد و در کنار دو خواهرش درسیاتل رشد کرد. گیتس در خانواده‌ای به دنیا آمد که از تاریخی غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشار بود. پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیأت مدیرهٔ یونایتد وی اینترنشنال بود.
گیتس در مدرسهٔ لیک ساید شروع به تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم‌افزار پی‌برد و برنامه‌نویسی را در سن ۱۳ سالگی شروع کرد.
در همین جا بود که هستهٔ اولیهٔ مایکروسافت شکل گرفت.در بهار سال ۱۹۶۸ میلادی مدرسه تصمیم گرفت که دانش آموزان را با پدیده‌ای جدید که به تازه‌گی در دنیا شکل گرفته‌بود یعنی کامپیوتر آشنا کند.کامپیوترها هنوز بزرگ‌تر و گران‌تر از آن بودند که مدرسه بتواند خریداری کند. به همین منظور مدرسه صندوقی را برپا کرد و اعلام کرد که برای اجارهٔ یک سال کامپیوتر PDP-10 ساخت شرکت DEC، کمک کنید. پول زیادی بیشتر از هزینهٔ اجاره یک سال جمع‌شد. اما مدرسه، جذابیت این غول الکترونیکی را برای شاگردان دست کم گرفته بود.این شاگردان، بیل گیتس، پل آلن که دو سال از گیتس بزرگ‌تر بود و چند تای دیگر از دوستان بودند که همگی در حال حاضر از برنامه‌نویسان ارشد مایکروسافت هستند.
در سال ۱۹۷۳ گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد و با استیو بالمر مدیر اجرایی حال حاضر مایکروسافت آشناشد. در هاروارد گیتس نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوترنوشت.
در سال دوم دانشگاه را رهاکرد تا تمام انرژی خود را صرف مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال ۱۹۷۵با دوست دوران کودکی خود پل آلن آغاز کرده‌بود بر این باور استوار بود که کامپیوتر به وسیله‌ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه‌ای تبدیل خواهد شد. آنها شروع به ساخت نرم‌افزار برای کامپیوترهای خانگی کردند. افق دید گیتس برای محاسبات شخصی محور موفقیت‌های شرکت مایکروسافت شد.
با مدیریت بیل گیتس، مأموریت گیتس برای گسترش نرم‌افزار و آسان‌تر شدن آن و کم هزینه‌تر و دلپذیر شدن آن برای استفاده کنندگان کامپیوتر به پیشرفت خود ادامه داد. کمپانی به اهداف بلند مدت می‌اندیشید و در سال ۲۰۰۵ در آمدی نزدیک به ۶.۲ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده‌است.
در سال ۱۹۹۹، گیتس کتاب «Business @ the Speed of Thought» را نوشت، کتابی که نشان می‌دهد کامپیوتر چگونه می‌تواند در تجارت و کسب و کار مشکلات کاربران را حل کند. این کتاب به ۲۵ زبان ترجمه شده‌است و در بیش از ۶۰ کشور موجود می‌باشد. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در روزنامهٔ نیویورک تایمز، یو اس ای تودی، وال استریت ژورنال و فروشگاه اینترنتی آمازون قرارگرفت. کتاب پیشین گیتس به نام «The Road Ahead» که در سال ۱۹۹۵ مننتشر شده بود برای ۷ هفته متوالی حائز رتبهٔ اول در روزنامه نیویورک تایمزشد.
بیل گیتس در ژانویه ۱۹۹۴ میلادی با خانم ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا اهل دالاس در ایالت تگزاس آمریکا است. این زوج دارای سه فرزند به نامهای جنیفر کاترین گیتس (۱۹۹۶ میلادی)، روری جان گیتس (۱۹۹۹ میلادی) و فوب ادل گیتس (۲۰۰۲ میلادی) هستند.
خانه بیل گیتس یکی از مدرن‌ترین و گران‌ترین خانه‌های جهان بوده که در کنار تپه می‌باشد و منظره‌ای رو به دریاچه واشنگتن در مدینا واقع در واشنگتن دارد. بر طبق برآورد مجموعه خانه و زمینش معادل ۱۲۵ میلیون دلار ارزش دارد و مالیات آن در حدود ۱ میلیون دلار در سال می‌باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۲-۵-۱۳۹۰, ۱۰:۵۶ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳-۶-۱۳۹۰ ۰۷:۰۹ عصر، توسط b.teimoori.)
ارسال: #2
RE: بیل گیتس
پنج توصيه‌ بیل گیتس براي موفقيت در کسب و کار:

توصيه اول: جريان اطلاعات‏ را خون زندگي بخش بدانيد

گيتس عقيده دارد كه شايسته ترين راه شاخص نمودن شركت در ميان رقيبان‏ و بهترين راه پيش افتادن از ديگران، بهره برداري كارآمد از «اطلاعات» است و چگونگي و روش گردآوري، مديريت و كاربرد اطلاعات است كه سرنوشت برد و يا باخت ما را رقم مي زند. به نظر گيتس برندگان آنهايي خواهند بود كه با برپا كردن يك «دستگاه عصبي ديجيتالي سراسري»، جريان اطلاعات را در ميان همكاران و مشتركهاي وابسته به خود، ساده و روان نمايند و در سايه آن، به بهينه سازي و يادگيري پيوسته بپردازند.
گيتس براي روان ساختن جريان پيوسته اطلاعات در سازمان ها، دوازده گام بنيادين را برمي شمارد:
1- در انجام ارتباطات سازماني از راه «پست الكترونيكي» پافشاري كنيد، زيرا مي توانيد در برابر خبرهاي تازه با شتاب بازتاب هاي عصبي واكنش نشان دهيد.
2- داده ها و اطلاعات فروش را همواره به صورت «در خط» (مستقيم) – از روي نمايشگر رايانه ـ بررسي كنيد تا به آساني به سهم و روند بازار آگاه شويد. به روند كلي و همچنين خدمات موردي مشتريان توجه نماييد.
3- در تجزيه و تحليل وضعيت كسب و كار، از رايانه شخصي (‍PCS) بهره بگيريد و كاركنان فرهيخته را در بخشهاي نيازمند به سطح فكري بالا در زمينه توليد، خدمات، و سودآوري بگماريد.
4- به ياري ابزار ديجيتالي، «تيم هاي نمادين (مجازي) فراسازماني» بيافرينيد تا اعضا بتوانند آگاهيهاي همديگر را در سراسر جهان و به هنگام بيفزايند.
5- همه فرآيندهاي «كاغذي» را به «ديجيتالي» تبديل كنيد و تنگناهاي اداري را برطرف نماييد. بدين گونه‏ كاركنان فرهيخته براي انجام وظيفه هاي مهمتر آزاد مي شوند.
6- با بكارگيري ابزار ديجيتالي از فعاليتهاي «تك- وظيفه‌اي» بكاهيد و يا آنها را به فعاليتهاي «ارزش‌افزا» تبديل كنيد، تا مهارتهاي كاركنان فرهيخته را خوب بكار گيريد.
7- يك جريان «بازخورد» ديجيتالي بوجود آوريد تا به افزايش كارآيي فعاليتهاي كمي، و كيفيت كالاها و خدمات، بيفزايد. بايستي همه كاركنان به آساني بتوانند كه رعايت معيارها و استانداردهاي اصلي را پيگيري كنند.
8- نظام ديجيتالي را براي انتقال ديدگاهها و شكايتهاي مشتريان به كاركناني كه مسئوليت و توان بهسازي فرآورده ها را دارند‏، بكار گيريد.
9- به ياري ارتباطات ديجيتالي، طبيعت و چگونگي، مرزها، و پيرامون كسب و كار خود را دوباره بررسي كرده و خوب بشناسيد. با دريافت اخطارهاي ناشي از دگرگوني وضعيت مشتريان، سازمان را بزرگتر و مهمتر/ يا كوچكتر و خودماني‌تر (صميمي‌تر و نزديكتر به هر مشتري) كنيد.
10- اطلاعات بازرگاني را با شتاب انتقال دهيد. با بكارگيري روش جابجايي ديجيتالي، چرخه داد و ستد اسناد را با تامين كنندگان و شريكان، كوتاه كنيد و در همه موارد به هنگام باشيد.
11- فرآورده ها (كالا/ خدمات) را با كمك روشهاي ديجيتالي به مشتريان برسانيد و دست واسطه ها را كوتاه كنيد. چنانچه كسب و كار شما خود جنبه واسطه گري دارد، با بكارگيري ابزار ديجيتالي، ارزش و اهميت داد وستد را در نزد مشتري بالا ببريد.
12- با كمك ابزار ديجيتالي، مشتريان را در حل مشكلات خود راهنمايي كنيد. ديدارهاي حضوري را به پاسخگويي به نيازمنديهاي پيچيده و پرارزش تر مشتريان اختصاص دهيد.

توصيه دوم: بازرگاني اينترنت را بشناسيد و به كار گيريد

گيتس مي گويد كه شركتها و سازمان هاي تجاري در دهه آينده ابزارهاي ديجيتالي را به خدمت خواهند گرفت چرا كه تصميم گيري هاي پرشتاب، واكنشهاي كارآمد و تماس هاي بي واسطه با مشتريان، از ويژگيهاي شركتها و سازمانهاي سده بيست و يكم است كه در آنها بسياري از داد و ستدها به صورت «خودخدمتي» (سلف سرويس) ديجيتالي درخواهند آمد، واسطه ها يا به فعاليتهاي ارزش آفرين رو خواهند آورد و يا ميدان را خالي خواهند كرد‏، واحد «خدمات مشتريان» پيشاهنگ فعاليتهاي ارزش افزا در هر كسب و كاري خواهد شد. بنابراين تيم مديريت يك شركت و يا سازمان تجاري بايد خود را با اينترنت آشنا كرده و زماني را صرف آماده ساختن ديدگاهي از دهه آينده و دگرگوني هاي رخ داده در كسب و كار كند و راههاي پياده كردن چنين ديدگاهي را با گروه «فن آوري اطلاعات» شركت در ميان بگذارد.
گيتس عقيده دارد كه اينترنت با ارتباط دادن مستقيم خريداران و فروشندگان راه رسيدن به «سرمايه‌داري بي دردسر» را هموار خواهد ساخت و با كاستن از هزينه هاي داد و ستد، واسطه را از ميان خواهد برد. تنها دسته كوچكي از دارندگان كسب و كارها با برگزيدن قيمت هاي بسيار پايين به پيروزي خواهند رسيد و بسياري ديگر بايد راهبرد خدمت بهتر به مشتريان را پيشه كنند. پس با توجه به نظر گيتس در اين مورد، اگر بخواهيم در دهه آينده براي موفقيت سازمان به كارهاي خدماتي سرگرم شويم، بايد كاركنان فرهيخته را با ابزار ديجيتالي اطلاعات مجهز كنيم تا بدان وسيله بتوانند با مشتريان ارتباط تنگاتنگي برقرار نمايند.
بيل گيتس مي گويد كه براي بهره گيري از توانمندي هاي بي مانند اينترنت در آفرينش پيوند دو سويه با مشتريان بايد يك «سايت» در شبكه جهاني برپا سازيم كه اين امر خود نيازمند به پشتيباني بي‌دريغ مديريت ارشد و شناخت ايشان از فن‌آوري اينترنتي مي باشد. به نظر گيتس يك شبكه خوب جهاني مي‌تواند فروشندگان را به مشاوران مشتري تبديل كند. از سوي ديگر بخش بزرگي از ارتباطهاي دوسويه اينترنتي با مشتريان مربوط به عرضه خدمات و پشتيباني از فعاليت ايشان است. چنانچه كيفيت خدمات پايين باشد، موجب بدنامي گسترده و شكست مي شود؛ زيرا گستره اينترنت فراوان است. بنابراين بايد نظام ديجيتالي شركت و سازمان تجاري ما، توان عرضه خدمات ويژه شخصي به مشتريان را داشته باشد‏، اين فرصت را فراهم كند كه اطلاعات را جانشين دارايي‌هاي عيني نمايد و همچنين زيربناي نظام ديجيتالي ما ، كاربرد ابزار صوتي، تصويري و حركتي (ويديويي) را در آينده ممكن سازد.
گيتس توصيه مي كند كه ما با «الگوي زندگي تار عنكبوتي» سازگار شويم كه در آن شبكه جهاني از راه اينترنت با هم پيوند مي خورد. در «الگوي زندگي تار عنكبوتي» گيتس حركت در شبكه اينترنت همانند حركت عنكبوت در تور خود است كه مي‌تواند در همه جهات و با شتاب حركت كند. بنابراين توصيه گيتس به ما اين است كه بازرگاني اينترنتي را بشناسيم و الگوي زندگي تار عنكبوتي را به كار گيريم تا در شبكه اينترنت در همه جهات و با شتاب حركت كنيم.
بنابراين ما بايد ارتباط دو سويه با مشتريان خود را به كمك اينترنت از همين امروز آغاز كنيم و ابزارها و نظامهاي ديجيتالي مشتريان را كه به هنگام روي آوردن از نظام سنتي به الگوي اينترنتي نياز دارند‏، برآورد كنيم.
به نظر گيتس فن آوري «الگوي تار عنكبوتي» ايجاب مي‌كند كه نظام ديجيتالي ما بايد اين امكان را داشته باشد كه ما با افراد حرفه‌اي «برون سازماني» مانند وكيلان دادگستري و حسابداران ارتباط مستقيم و پيوسته داشته باشيم و همچنين در اين نظام ديجيتالي بيشتر به كارهاي اصلي و شايستگي‌هاي ويژه سازمان بپردازيم و بقيه كارها را به پيمانكار بدهيم.
گيتس مي گويد كه در هر كسب و كاري «نخستين» باشيد و پيش از ديگران به بازار وارد شويد تا موقعيت رقابتي شركت را بهبود بخشيد. اما نكته اي كه گيتس در اين ميان مطرح مي‌كند‏، اين است كه «شتاب» و «نخستين» بودن در كسب و كار بيشتر فرهنگي است تا فني؛ يعني بايد دست‌اندركاران را قانع كنيم كه ادامه كار پيروزمندانه سازمان، در گرو حركت پرشتاب همگاني است. گيتس در همين خصوص توصيه مي‌كند كه براي رسيدن به برگشت سريع سرمايه، كيفيت برتر و بهاي ارزان فرآورده‌ها از جريان روان داده‌هاي ديجيتالي استفاده كنيم و در ميان سازندگان، تامين كنندگان، بخش فروش و ديگر فعاليتها … ارتباط الكترونيكي برقرار سازيم تا برنامه‌ريزي را هر چه سنجيده‌تر نمايد و به تغييرات پيش‌آمده در توليد، در همان نوبت هشت ساعته كاري، واكنش نشان دهد.

توصيه سوم: دانش و آگاهي را به خدمت انديشه هاي راهبردي درآوريد

توصيه سوم بيل گيتس، ثروتمندترين مرد جهان و غول کامپيوتري قرن بيست و يکم، براي موفقيت در کسب و کار اين است که دانش و آگاهي را به خدمت انديشه هاي راهبردي درآوريم و براي اين منظور گيتس، رعايت نکات زير را ضروري مي داند:
1- خبرهاي ناگوار را با شتاب پخش کنيد
گيتس عقيده دارد که يکي از ويژگيهاي هر مدير خوب اينست که بتواند به جاي انکار خبرهاي بد، با آنها کنار بيايد و چگونگي خبرها را به خوبي شناسايي کند. پس مديران عامل، بايد خبرهاي بد را جستجو و پذيرش کنند و سازمان را به پاسخگويي مناسب بدان تشويق کنند و به اين مهم اطمينان داشته باشند که خبرهاي بد نيز همانند خبرهاي خوش در مديريت خريدار دارد. همچنين به نظر گيتس توانايي يک شرکت در ميدان رقابت به توان پاسخگويي آن شرکت در برابر رخدادهاي برنامه ريزي نشده (خوب و يا بد) بستگي دارد، گيتس توصيه مي کند بايد اشتباه هاي ارزشمند –تجربه هاي شکست خورده در راهي درست- را ارج بنهيم و به آنها پاداش دهيم.
گيتس در برخورد با خبرهاي ناگوار توصيه مي نمايد که نظامهاي ديجيتالي را در سراسر سازمان به وجود آوريم تا به ما در شناخت ابعاد گوناگون رخدادهاي بد در سراسر سازمان و آگاه ساختن پرشتاب مديريت از آنها کمک کند. اين نظام ديجيتالي بايد ما را در گردآوري داده هاي مورد نياز و تشکيل تيمهاي مشکل گشا، ياري رساند. همچنين گيتس توصيه مي کند که از افرادي در واحدهاي مختلف و نقاط جغرافيايي دور از هم، تيمهاي نمادين (مجازي) تشکيل دهيم تا در وضعيت بحران سازمان به کمک مديريت بشتابند.
2- خبرهاي بد را به خوب تبديل کنيد
گيتس عقيده دارد که براي موفقيت در کسب و کار بايد به پيشواز خبرهاي بد برويم تاجاهايي را که نياز به بهسازي دارند بشناسيم و خبرهاي بد را به پيامدهاي خوب تبديل کنيم. گيتس براي موفقيت در اين امر توصيه مي کند که «ناخشنودترين مشتريان» را به عنوان بزرگترين منبع يادگيري مديريت دريابيم و در کسب و کار خود ساختار و سياست هايي پياده کنيم که شکايتها را با شتاب و بي‌واسطه با راه حلها پيوند دهند. براي اين منظور مي توانيم يک نظام ديجيتالي را ايجاد کنيم تا بتوانيم اطلاعات بازخوردي از مشتريان را با ابزار الکترونيکي دريافت و تجزيه و تحليل کنيم تا دريابيم که آنها از ما چه مي خواهند؟، اين نظام ديجيتالي بايد شکايتهاي دريافتي از مشتريان را با شتاب به افراد مسئول برساند تا اشکالات را برطرف سازند. همچنين اين نظام ديجيتالي بايد توان پاسخگويي به پرسش کنندگان را به هنگام و در زمان مناسب داشته باشد.
توصيه ديگر گيتس در اين خصوص اين است که پرسشهاي عادي و تکراري را در «سايت» شبکه‌اي پاسخ دهيم و تلفن را براي تماس هاي ضروري و دشوار نگه داريم.
3- از آمارهاي خود آگاه باشيد
براي آنکه به اهميت آمار در مديريت واقف شويم به اين سخن «ويليام گرلي» در کتاب «بالاي سر جمعيت» اشاره مي کنيم که مي گويد: « براي رسيدن به نور رستگاري، بايد اطلاعات دقيقي از سفارش خريدهاي همه مشتريان (تازه و قديمي) و هر گونه اموال شرکت (ثابت و عيني و موجوديهاي گوناگون) داشته باشيد. چگونه مي توانيد چنين کنيد؟ فن آوري اطلاعات و بکارگيري دليرانه آن، چنين امکاني را براي شما فراهم مي آورد.»
گيتس نيز عقيده دارد که آگاهي از اعداد و تحليل و فهم آنها بنيان شناخت هر كسب و كار است و مي‌گويد: آگاهي به عدد و رقم هاي سازمان، چيزي بيش از تراز کردن ماهانه دفترهاي حسابداري است. اين داده ها در بازاريابي و امور مالي هم به درد مي خورند. عددها بر کاغد حالت ايستاد و مرده دارند اما داده هاي ديجيتالي آغازگر انديشيدن و حرکت هستند. آمار و عددهاي درست و تازه، ما را به پاسخگويي به هنگام به مشتريان و شريکان وا مي دارند. بنابراين گيتس توصيه مي کند که نظام ديجيتالي که ما در سازمان به وجود آورده ايم بايد بتواند داده هاي مربوط به کسب و کار را بي‌درنگ و از نقطه داد و ستد با مشتريان و شريکان دريافت کند. داده هاي متعلق به شريکان را با داده هاي ما يک کاسه کند و همه نيازها را برآورده سازد.
4- انسانها را به کارهاي فکري بکشانيد
گيتس مي گويد که بايد نرم افزارهاي تحليلگري را ارايه دهيم که به ما اين فرصت را بدهد تا نيروي انساني ارزشمند خود را از گردآوري اطلاعات رهانيده و به فعاليتهاي ارزش آفرين بگمارد، تا اين نيروها بازده شگرفي داشته باشند. تجزيه و تحليل هاي نرم افزاري خود را بايد ابتدا در جاهايي بکار بگيريم که نتيجه هاي مشخص ببار آورند و حرکت را از بازاريابي و تبليغات توده وار و همگاني به سوي تبليغات هدفدار و بر روي گروهي مشخص آغاز کرده و ادامه دهيم. براي رسيدن به اين اهداف گيتس توصيه مي کند که نظام ديجيتالي ما بايد توان تجزيه و تحليل پيچيده الگوهاي خريد مشتريان را داشته باشد، به گونه اي که بتواند در به نتيجه رساندن خدمات ويژه فردي به مشتريان، ياور سازمان باشد. اين نظام ديجيتالي بايد بتواند به کمک داده هاي جمعيتي، مانند درآمدها، گروه سني، توزيع جغرافيايي، و يا آمارهاي ديگر، گروههاي مشتريان سودآور و گروههاي کم بازده را شناسايي کند. همچنين اين نظام ديجيتالي بايد بتواند اين امکان را براي کارکنان فراهم کند تا آنها از کار عادي و تکراري، به فعاليتهاي اسثنايي بپردازند. اين کارکنان بايد به آساني به عددها و داده هاي ديجيتالي دسترسي داشته باشند و از سرفصلها و چکيده ها به ريز داده بروند و داده‌ها را از جهتهاي مختلف ديده و بررسي کنند.
5- بهره هوشي سازمان خود را بالا ببريد
اين بحث را با سخني از «جک ولش» رئيس هيات مديره جنرال الکتريک آغاز مي کنيم که مي‌گويد: «توان يادگيري و به عمل درآوردن پرشتاب آموخته ها، بزرگترين امتياز رقابتي را در اختيار سازمان مي‌گذارد.»
گيتس براي آنکه بهره هوشي سازمان خود را بالا ببريم، توصيه مي کند که از «مديريت دانايي» استفاده کنيم؛ يعني اطلاعات را گردآوري و سازماندهي کرده و سپس به کاربراني که بدان نياز دارند برسانيم و براي بهسازي پيوسته اطلاعات از راه تجزيه و تحليل داده ها با ديگران همکاري داشته باشيم، به واکنش مشتريان شتاب ببخشيم و آموزش را بي دردسر کنيم به گونه اي که به افراد اين امکان را بدهيم تا در خانه و يا محل کارشان، در پشت ميز خود و هر گاه که برنامه هايشان اجازه دهد، به آموختن بپردازند. بايد بر روي بزرگترين دارايي يعني «افراد باهوش» سرمايه گذاري کنيم و افراد هوشمند را به استخدام سازمان درآوريم.
گيتس نقش مدير عامل را در بالا بردن بهره هوشي سازمان بسيار موثر مي داند و عقيده دارد که نقش مدير عامل در بالا بردن بهره هوشي شرکت حکم مي کند تا محيط کار را به گونه اي بيافريند، که همکاري و مشارکت در اندوخته هاي علمي را براي کارکنان فراهم سازد؛ نقاطي را که در آنها هم‌انديشي و همکاري سودمند است، نشان دهد؛ ابزار ديجيتالي به منظور آسان ساختن پخش مهارتها و مشارکت در دانسته ها را فراهم نمايد؛ و به کارکنان در برابر همکاريها و از خود گذشتگي هايي که براي آموزش ديگران از خود نشان مي دهند، پاداش مناسب بدهد.
6- به ياد داشته باشيد كه بردهاي بزرگ با خطرهاي بزرگ همراهند
به نظر گيتس در آغوش کشيدن پيروزي هاي بزرگ، گاهي به خطر کردنهاي بزرگ نياز دارد و بايد در صنعت، اطلاعات را جانشين موجودي انبارها کنيم و در فعاليتهاي دانش بر، اطلاعات را در برابر خطرها قرار دهيم. گيتس در اين خصوص مي گويد: «دور بودن از اطلاعات در ميدان کارهاي دانش‌بر، همانند جدا کردن مغز از پيک دانشمند فرهيخته است». بنابراين گيتس توصيه مي کند که يک نظام ديجيتالي را در سازمان به وجود آوريم و اين نظام را دربست در اختيار خود قرار دهيم تا بتواند مديريت دانايي، عمليات سازمان و نظامهاي بازرگاني را آنچنان به هم پيوند زند که با همديگر يک نظام يکپارچه ديجيتالي بيافريند، اين نظام ديجيتالي بايد بتواند توان آزمايش فرآورده ها بر مبناي استانداردها و پذيرش جهاني را داشته باشد و ضمن بازنگري هاي لازم، مهار کار را از دست ندهد.

توصيه چهارم: به عمليات سازمان بينش بيفزاييد

يكي ديگر از توصيه هاي بيل گيتس براي موفقيت در كسب و كار اين است كه به عمليات سازمان بينش بيفزايم. گيتس در اين خصوص نيز رعايت موارد زير را توصيه مي‌كند:
1- فرآيندهايي را برگزينيد که به کارکنان اختيار مي دهند
گيتس عقيده دارد که بايد به نيروي ابتکار فرد ميدان داده شود و کارکناني که نسبت به نظامهاي توليد و طرز کار آنها آگاهي بيشترس دارند، بهتر و هوشمندانه تر بکار گرفته شوند. گيتس در اين خصوص مي گويد:« من سخت اعتقاد داريم كه اگر شركتها به كاركنان خود آگاهي و اختيار لازم و ابزار بكارگيري آنها را بدهند، دستاوردهاي شگفت انگيز و آفرينشهاي چشمگيري از آن جوانه خواهد زد.» بنابراين بايد کارکنان فرهيخته اي به کار گرفته شوند تا شغلهاي وظيفه محور از ميان برود و يا در فرآيندهاي گسترده اي ادغام شود. براي اين منظور گيتس توصيه مي کند که کارکنان خط توليد به داده هاي به هنگام دسترسي داشته باشند تا به کمک آنها بتوانند کيفيت فرآورده ها را بهتر کنند و نظام توليد و ساخت فرآورده ها را با ديگر نظامها يکپارچه سازند.
2- به ياري فن آوري اطلاعات به مهندسي دوباره بپردازيد
«پاول اونيل» رئيس هيات مديره و مدير عامل «الکوا» (CEO Alcoa) مي گويد: «من به فن‌آوري اطلاعات به چشم يک نظام مستقل مي نگرم. از ديد من، اين نظام يک رهگشاي پرارزش است. شايد مهمترين اثرش اينست که ما را به چنين پرسشي وا مي دارد: چرا، چرا، چرا؟»
گيتس عقيده دارد که فن آوري اطلاعات عصاي دست فرآيندهاي کارآمد است که اين فرآيندها در زمان و منابع ديگر تا ده برابر از پيش، صرفه جويي مي کنند. گيتس مي گويد که بايد همه فرآيندها را باز ارزشيابي کنيم و فرآيندهايي بيافرينيم که ساده و موثر باشند و همه مانع ها را دور بريزيم. براي حل بسيار از مشکلات بايد فرآيندها را در جهت عرضه اطلاعات روان و بهينه، از نو طراحي کنيم. شمار افراد درگير در يک فرآيند و نيز شمار دست به دست شدن کار را کاهش دهيم تا مسايل کم و ساده شوند. بايد رهبران کسب و کارها، را براي تصميم گيري در کنار مديران فن آوري اطلاعات، در زمينه نيازهاي شرکت به کار بگيريم.
به نظر گيتس پيچيدگي سبب مرگ برنامه هاي مهندسي دوباره مي شود، بنابراين بايد يک نظام ديجيتالي را ايجاد کنيم که به رشد پرشتاب راه‌حلها در بستر زمان کمک کند، امکان پيگيري وضعيتهاي گوناگون را به کاربران بدهد، روند پيشرفت کارها و آنجاهايي را که به تصميم گيري مديريتي نياز هست، نشان دهد، يک فرآيند بزرگ را به چندين زير مجموعه مستقل تبديل کرده و نتيجه کار آنها را بهم ارتباط دهد تا يک نظام کارآمد بوجود آيد، از يک جريان روان اطلاعات ديجيتالي براي ساده کردن سراسر فرآيند کار بهره بگيرد و با آفرينش ابزارها و راه حلهاي کوچکتر و سراسر ديجيتالي، از روي آوردن به چرخه هاي گسترده و دراز مدت حل مسايل، خودداري کند.
3- فن آوري اطلاعات را منبعي راهبردي به حساب آوريد
بيل گيتس عقيده دارد که مديرعامل بايد به فن آوري اطلاعات به چشم منبعي راهبردي بنگرد که به افزايش درآمد شرکت کمک مي کند. بايد مديرعامل فن آوري اطلاعات را نيز همپاي ديگر فعاليتهاي شرکت به خوبي بشناسد و مدير ارشد فن آوري اطلاعات (CIO) بايد خود عنصري از گروه گسترش راهبردهاي شرکت باشد تا بتواند نظام اطلاعات را در خدمت اجراي راهبردها سامان دهد.
گيتس توصيه مي کند که نظام ديجيتالي ما هر ساله بخش اندکي از بودجه را صرف امور جاري و بخش بزرگتر را در راه گسترش نظام اطلاعات و دستيابي به ابزار بهتر هزينه کند. همچنين اين نظام ديجيتالي بايد چند ابزار درجه يک در اختيار داشته باشد و در مواقع لزوم پاره اي ابزار کار تازه به نظام کنوني افزوده شود.

توصيه پنجم: در انتظار غير منتظره ها باشيد

«جك ولش» مدير عامل شركت جنرال الكتريك مي گويد: «هر دگرگوني، با خود فرصتي به همراه مي آورد. بنابراين سازمانها بايد به جاي رخوت، از دگرگوني‌ها نيرو بگيرند.»
بيل گيتس نيز از دگرگوني ها استقبال كرده و عقيده دارد كه رهبران پيروزمند آنهايي هستند كه به پيشواز روشهاي نوين كسب و كار مي روند بنابراين گيتس توصيه مي كند كه براي آينده ديجيتالي محور خود را آماده سازيم تا از فن آوري بالاترين بازده را بدست آوريم.
اما آنچه كه گيتس بيش از همه بر روي آن تاكيد دارد اين است كه بايد بپذيريم كه در عصر ديجيتالي زندگي مي كنيم تا از پيامدهاي مثبت و توانمنديهاي آن بهره بگيرم؛ گيتس خود مي گويد كه من فرد خوش بين هستم و به پيشرفت اعتقاد دارم. من از اينكه در چنين دوره اي از تاريخ زندگي مي كنم خشنودم؛ ابزار دوران صنعتي به كمك ماهيچه هاي ما آمدند، ابزار دوران ديجيتالي ميدان فعاليت و توان مغز و انديشه ما را گسترش مي دهند. بسيار خوشحالم كه فرزندانم در اين دوران رشد مي‌نمايند.»
بيل گيتس عقيده دارد؛ براي آنكه بتوانيم با دگرگوني ها كنار آمده و اين دگرگوني ها را به خدمت بگيريم بايد ابزارهاي ديجيتالي را براي بازآفريني روش كار خود به خدمت بگيريم تا به ياري يك سيستم عصبي ديجيتالي با شتاب انديشه به كسب و كار بپردازيم.

منبع : دانشنامه اقتصاد و مدیریت
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۳۰-۶-۱۳۹۰, ۱۰:۱۴ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۰-۶-۱۳۹۰ ۱۰:۱۵ صبح، توسط b.teimoori.)
ارسال: #3
RE: Bill gates - Microsoft - Rank : 2
بیل گیتس، در یک سخنرانی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا، خطاب به دانش‌آموزان گفت: در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش‌آموزان نمی‌آموزند. او هفت اصل مهم را که دانش‌آموزان در دبیرستان فرا نمی‌گیرند، بیان کرد.

اصول بیل گیتس به این شرح است:



اصل اول: در زندگی، همه چیز عادلانه نیست، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.



اصل دوم: دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست. در این دنیا از شما انتظار می‌رود که قبل از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.



اصل سوم: پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام، کسی به شما رقم فوق‌العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد.به همین ترتیب قبل از آن‌که بتوانید به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید، باید برای مقام و مزایایش زحمت بکشید.



اصل چهارم: اگر فکر می‌کنید، آموزگارتان سختگیر است، سخت در اشتباه هستید. پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رئیس شما خیلی سختگیرتر از آموزگارتان است، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.



اصل پنجم: آشپزی در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدربزرگ‌های ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند، از نظر آنها این کار یک فرصت بود.



اصل ششم: اگر در کارتان موفق نیستید، والدین خود را ملامت نکنید، از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.



اصل هفتم: قبل از آن‌که شما متولد بشوید، والدین شما هم جوانان پرشوری بودند و به قدری که اکنون به نظر شما می‌رسد، ملال‌آور نبودند .


منبع : ماهان
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۸-۸-۱۳۹۰, ۱۲:۴۲ صبح
ارسال: #4
RE: Bill gates - Microsoft - Rank : 2
توصیه های بیل گیتس به جوانان درباره ثروت

به گزارش خبرگزاری مهر، بیل گیتس روز گذشته تولد 56 سالگی خود را جشن گرفت . بیل گیتس روز جمعه 28 اکتبر در شرایطی تولد 56 سالگی خود را جشن گرفت که روز پنجشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه واشنگتن گفت: یک مرتبه به نقطه ای می‌رسید که دیگر پول اهمیتی ندارد.


روز پنجشنبه، بیل گیتس در دانشگاه واشنگتن در جمع دانشجویان سخنرانی کرد. در میان جمعیت، یک دختر دانشجو از پکن به بنیانگذار مایکروسافت گفت: "وقتی من کودک بودم والدینم همیشه از من می پرسیدند که وقتی بزرگ شدم می خواهم چه کار کنم. جواب من همیشه این بود: می خواهم ثروتمندترین فرد در دنیا شوم. بنابراین الان اینجا هستم و شما هم اینجا هستید... فکر می کنم که در واقع می خواهم شما باشم. آیا برای کسی که دوست دارد یکی مثل شما باشد توصیه ای دارید؟"

بیل گیتس درحالی که یک شلوار کتان آبی و پولیور پشمی خاکستری ساده پوشیده بود در پاسخ به این دختر جوان گفت: "رویای من این نبود که به یک فوق ثروتمند تبدیل شوم و حتی بعد از اینکه ما مایکروسافت را تاسیس کردیم و بچه هایی را می دیدیم که اینتل را راه انداختند و میلیاردر بودند من می گفتم: واووووو! ثروتمند شدن باید عجیب باشد و خُب، این کاملاً عجیب بود. ثروت بالاتر از یک حد مشخص، در کل یک مسئولیت است که در پایان آن را یا برای بچه هایتان می گذارید که ممکن است برای آنها خوب نباشد یا سعی می کنید که برای بخشیدن آن هوشمندانه عمل کنید."

بنیانگذار مایکروسافت ادامه داد: "من می توانم نیاز به داشتن میلیونها دلار را درک کنم، چون مطمئناً با آن آزادی قابل توجهی به دست می آید. اما من به شما می گویم یکمرتبه به نقطه ای می رسید که پول دیگر اهمیتی ندارد."

منبع : خبر گزاری مهر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۲-۹-۱۳۹۰, ۰۷:۲۵ عصر
ارسال: #5
RE: Bill gates - Microsoft - Rank : 2
بيل‌گيتس و شايعه بازگشت به مايکروسافت:


نارضایتی تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و سهامداران مایکروسافت از عملکرد استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، شایعات بازگشت دوباره بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت را به این شرکت داغ‌ تر کرده است.

سرمایه‌گذاران مایکروسافت مدعی هستند که بالمر که تنها ۴ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد، علاوه بر عملکرد ضعیف در بورس، با تاخیرهایی که برای ورود به بخش موتورهای جست‌وجو، شبکه‌های اجتماعی، تلفن موبایل و رایانه‌های لوحی داشته است، شرکت را با چالش‌های جدی مواجه كرده و از رقبا عقب انداخته است. مجموعه این عوامل باعث ناامیدی کمیته اجرایی شرکت از بالمر شده است و او بخشی از پاداشش را در پایان سال مالی جاری دریافت نخواهد کرد. به این ترتیب شاید بیل گیتس بهترین گزینه برای مدیریت مایکروسافت باشد. هرچند باید به یاد داشت که شکست مایکروسافت در پروژه ویستا و موفقیت ناچیز شرکت در پروژه اریگامی در زمان مدیریت او اتفاق افتاد.

منبع : دنیای اقتصاد
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۷-۹-۱۳۹۰, ۰۹:۵۹ عصر
ارسال: #6
RE: Bill gates - Microsoft - Rank : 2
بيل‌گيتس به مايکروسافت نمی‌رود
بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای با یک رسانه استرالیایی بازگشت خود به مایکروسافت را تکذیب کرد و گفت قصد ندارد دوباره به صورت تمام وقت در مایکروسافت مشغول به کار شود.
چندی پیش گمانه زنی‌هایی درباره احتمال بازگشت بیل گیتس به مایکروسافت مطرح شده بود. برخی منابع از تصمیم خود گیتس در این مورد خبر می‌دادند؛ اما وی در این مصاحبه صریحا اعلام کرده فقط به صورت پاره وقت در مایکروسافت حضور خواهد داشت و حضور تمام وقت وی برای همیشه به بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» (Bill & Melinda Gates Foundation) محدود خواهد بود.در عین حال وی در این مصاحبه تاکید کرده که به همکاری‌اش با مایکروسافت ادامه خواهد داد. با این همه، به نظر می‌رسد این اظهار نظر صریح بیل گیتس به انتقاداتی که هم اکنون از استیو بالمر، مدیرعامل فعلی مایکروسافت می‌شود، پایان ندهد؛ چرا که بسیاری از سهامداران از افت ارزش سهام مایکروسافت ناراضی هستند و بالمر را در این زمینه مقصر می‌دانند.

منبع : دنیای اقتصاد
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۱-۱۰-۱۳۹۰, ۱۰:۵۷ عصر
ارسال: #7
RE: Bill gates - Microsoft - Rank : 2
بخش تاریک چهره بیل گیتس از زبان دومین بنیان‌گذار مایکروسافت

پل آلن که در کنار بیل گیتس شرکت مایکروسافت را بنیان گذاشت به تازگی با انتشار کتاب اتوبیوگرافی خود، چهره دیگری از بیل گیتس را نشان داده است که تاریکی و سردی بنیان‌گذار غول نرم‌افزاری دنیا را به تصویر می‌کشد.
بنیان‌گذار دوم شرکتی که امروز غول نرم‌افزاری دنیا است در کتاب اتوبیوگرافی خود با عنوان «مرد ایده‌ها؛ من، بیل گیتس و سایر ماجرا» که به تازگی منتشر شده است شرحی از دلایل خروج خود از مایکروسافت و طرف تاریک چهره بیل‌گیتس را ارائه کرده است. پل آلن در این کتاب نوشته است: «شبی از شب‌های اواخر دسامبر 1982 از مقابل در بسته دفتر بیل گیتس که با همکارش کار می‌کرد، می‌گذشتم. داشتند از بهره‌وری پایین من در این اواخر می‌نالیدند و درباره این حرف می‌زندند که چگونه می‌توانند سهام من در مایکروسافت را کاهش دهند. آنچه می‌شنیدم برایم باورکردنی نبود. به همین دلیل با فریاد داخل دفتر شدم و گفتم: یکبار برای همیشه نشان دادید که در واقع چه هستید. بعد از آنجا رفتم.»

منبع : دنیای اقتصاد
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۴-۱۲-۱۳۹۰, ۱۱:۴۲ صبح
ارسال: #8
RE: Bill gates - Microsoft - Rank : 2
مقاله‌ای به قلم بیل گیتس مزایای استفاده از فناوری در مدرسه


بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در سایت شخصی خود در مقاله‌ای رویای روش‌های بهتر تدریس را به تصویر کشید و ابراز امیدواری کرد که فناوری‌های نوین آموزشی بتوانند تحولی در کلاس‌های درس ایجاد کنند.
موسس بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سایت شخصی خود با عنوان «یادداشت‌های گیتس» (the gates notes) در خصوص نقش فناوری در توسعه روش‌های نوین آموزش نوشت:
«من بسیار خوش شانس بودم که در دوران تحصیل آموزگارانی داشتم که دانش‌آموزان خود را تشویق مي‌کردند فضاهایی از یادگیری را اکتشاف کنند که درباره‌اش کنجکاو بودند. آزاد بودن برای آزمایش کردن چیزها به من اجازه داد که عشق به رایانه‌ها را در وجود خود توسعه دهم و سرانجام این یادگیری من و همشاگردی ام، پل آلن را به سوی تاسیس مایکروسافت سوق داد.»
بنیانگذار غول نرم‌افزاری دنیا در مقاله خود ادامه داد: «همانطور که به تازگی در کنفرانس سالانه انجمن ملی مدارس مستقل به مدیران مدارس گفتم، تجربه شخصی ام در مدرسه یکی از دلایلی است که سبب شد من شیفته کارم شوم. به باور من ما معلمان خوب بسیار زیادی داریم که اگر بتوانیم آنها را شناسایی، میزان اثربخشی تدریس آنها را اندازه‌گیری کرده و به آموزگاران در بهتر شدن و عالی شدن کمک کنیم مي‌توانند معلمان بزرگی شوند. همچنین معتقدم که فناوری مي‌تواند به معلمان برای اینکه موثرتر باشند و یادگیری را جالب‌تر کنند کمک کند.»
بیل گیتس نوشت: «یکی از شاخص‌های مهم استفاده از فناوری در مدارس این است که چند دانش‌آموز در یک کلاس آنلاین ثبت‌نام مي‌کنند. بررسی‌ها نشان مي‌دهد که تعداد دانش‌آموزان کلاس‌های آنلاین از 45 هزار دانش‌آموز در سال 2000 به 3 میلیون در سال 2009 افزایش یافته است. نتایج مطالعه اخیری که وزارت آموزش آمریکا انجام داده حاکی از آن است که «یادگیری ممزوج» (ترکیبی از یادگیری آنلاین و تدریس در کلاس درس) بازده دانش‌آموزان را 14 درصد افزایش مي‌دهد. این آمار و ارقام به تحقیقات بیشتری نیاز دارند اما مي‌توانند نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای باشند.»
ريیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس افزود: «بسیار جالب است بدانید که تعداد توسعه‌دهندگان سیستم‌های یادگیری آنلاین در فضاهایی چون برنامه های جانبی یادگیری موبایل و کتاب الکترونیک رو به رشد است و آموزگاران روز به روز بیشتر به استفاده از یادگیری ممزوج در کلاس‌های درس خود تمایل پیدا می کنند.»

به اعتقاد گیتس، چهار گرایش کلیدی در یادگیری آنلاین وجود دارد که عبارتند از:

1- ایجاد روش‌های سرگرم‌کننده‌تر و تعاملی‌تر یادگیری نسبت به کتاب‌های درسی سنتی.
2- استفاده از اینترنت برای یافتن کلاس‌های درس موثر معلمان بزرگ.
3- شبکه‌های اجتماعی نیز که امروز به سرعت رو به رشد هستند مي‌توانند از پتانسیل بالایی برای افزایش همکاری میان معلمان و دانش آموزان و پیگیری و دنبال کردن مباحث داخل کلاس در درون دنیای مجازی برخوردار باشند
4- انواع جدیدی از یادگیری شخصی شده با کمک بازی‌های رایانه‌ای و سایر ابزارها مي‌توانند به دانش آموزان و آموزگاران در زمان واقعی یک بازخورد مهم را ارائه کنند
بنیانگذار مایکروسافت در پایان مقاله خود نوشت: «اگر معلمان بخواهند منابع درست تدریس را پیدا کنند واقعا هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد، از هم اکنون تا یک دهه بعد، یافتن و استفاده از بهترین محتوا و فناوری به همان اندازه بازکردن یک کتاب متنی طبیعی خواهد بود. تبلت‌ها و دسترسی به سرعت بالای اینترنت همه‌گیر خواهد شد. هر دانش‌آموز مي‌تواند یک نقشه یادگیری داشته باشد، چارت‌های درسی خود را بنابر علایق خود انتخاب کند و مسیر یادگیری را در داخل و خارج از کلاس درس دنبال کند.»

منبع : دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۲۹-۴-۱۳۹۱, ۰۶:۳۰ عصر
ارسال: #9
RE: Bill gates - Microsoft - Rank : 2
بیل گیتس: تلاش برای میلیاردر شدن نخ نما شده!


چندی پیش بیل گیتس در نشستی دوستانه در دانشگاه واشنگتن حاضر شد و پس از ایراد سخنانی پیرامون آینده‌ی فناوری و طرح‌هایی که وی در سر دارد، به پاسخگویی پرسش‌های دانشجویان این مرکز آموزش عالی پرداخت. در این مقاله اهم صحبت‌های وی به همراه منتخبی از این جلسه صمیمانه پرسش و پاسخ را گردآوری کرده‌ایم.

بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران کمپانی عظیم مایکروسافت و از ثروتمندترین افراد جهان است. او به نمادی از پتانسیل‌های بالای فناوری اطلاعات در ثروت اندوزی تبدیل شده و بسیاری می‌کوشند تا با الگو قرار دادن وی، به آرزوهای رنگارنگ خویش جامه عمل بپوشانید. از سویی دیگر دانشگاه واشنگتن با دعوت از چنین افراد مطرح و مورد توجهی سعی در آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان خود با افکار این بزرگان دارد. جلساتی از این دست که در این دانشگاه مطرح می‌شوند، بیش از هر چیز به دلیل پرسش و پاسخ‌هایی که در انتهای آن صورت می‌گیرد مشهور هستند.

در بخشی از این جلسه حتی دانشجویی رو به بیل گیتس کرده و از وی نحوه‌ی میلیاردر شدن را پرسید! پاسخ گیتس به این پرسش متداول بسیار هوشمندانه و زیبا بود! او رو به این دختر جوان کرده و ابراز داشت:

درک می‌کنم که بسیاری از شما مایلید تا میلیون‌ها دلار کسب کنید تا به آزادی، منظورم آزادی مطلق است، برسید. اما این تنها یک روی سکه است! وقتی که این میلیون دلارهای کذایی را کسب کردید و از مرز ثروتمندی گذر کردید، داستان همان داستان قبل است و به قول معروف آش همان آش و کاسه همان کاسه است! به نظرم باید روح سرکش و بلند پروازتان را تقویت کنید، این بهترین کار است و به جای آنکه به این پول‌های لعنتی فکر کنید، توجه‌تان را به آنچه که دوست دارید متمرکز نمایید.


[تصویر:  gates_bill.jpg]

در ادامه بخش‌های دیگری از نشستی که در دانشکده مهندسی و علوم رایانه دانشگاه واشنگتن برگزار شد را مطالعه خواهید کرد:

بیل گیتس: به خاطر دارم زمانیکه خودم در دانشگاه تحصیل می‌کردم، به دنبال فرصتی برای کار با رایانه می‌گشتم. به طوری که وابستگی شدید و شاید بتوان گفت نوعی اعتیاد به این مسئله پیدا کردم. به همین خاطر هرگز موفق نشدم مدرک دانشگاهی‌ام را کسب کنم، ولی خوشبختانه این اعتیاد به رایانه برایم عاقبت خوشی را رقم زد، چرا که با اختراع ریز پردازنده‌ها همه چیز متحول گشت.

از سویی تغییرات بزرگ دیگری نیز از نظر کیفی صورت گرفته است. اغلب این تغییرات قابل توجه در زمینه هزینه تمام شده هستند. به طور مثال هزینه نگهداری اطلاعات از 700 دلار به ازای هر مگابایت به 0.002 سنت کاهش یافته و همچنان این سیر نزولی ادامه دارد؛ به گونه‌ای که اکنون نگه‌داری اطلاعات بسیار ارزان است. هشت مورد از تغییرات کیفی بزرگی که در راه هستند عبارتند از: رابط کاربری طبیعی، محاسبات ابری (کلاد)، مدلینگ، یادگیری ماشینی، محاسبات فراگیر، داده‌های بزرگ، گوشی‌های هوشمند و ربات‌ها.

هم اکنون بیشتر وقتم را به طرح‌های این چنینی به خصوص موضوع مدلینگ اختصاص داده‌ام. هنوز تمام وقت به دفترم در مایکروسافت می‌روم، اما بیشتر وقتم را به موضوعاتی چون کمک به افراد کم بضاعت و کمک به سیستم آموزشی اختصاص داده‌ام.

از طرف دیگر نباید موضوع رباتیک را فراموش کنیم، چرا که آینده روشنی خواهد داشت. خوش بینیم و امیدوارم که اتفاقات خوبی برای این موضوع در راه باشد.

جالب است بدانید که سایر دوستانتان در این دانشکده در زمینه مدلینگ چه خدمات شایسته‌ای را صورت داده‌اند. به طور مثال دوید بیکر با توسعه بازی Foldit Protein و زوران پوپوویچ با بازی Popovic Refraction نمونه‌های خوبی از مسیر یادگیری جبر را ایجاد کرده‌اند. در حقیقت این موارد همان علوم رایانه خودمان است که به شیوه و گونه‌ای دیگر بکار گرفته شده‌اند.

از ماحصل پیشرفت‌های کیفی و کمی می‌توان به کمک مردم فقیر جهان شتافت. به طور مثال مالاریا هنوز مطرح‌ترین بیماری قاره سیاه است که کودکان بی‌گناه این سرزمین را به کام مرگ می‌کشاند. مدلینگ اپیدمیک به ما این اجازه را می‌دهد تا بهتر از گذشته بودجه‌های خود را صرف بهبود شرایط و زندگی آدمی کنیم. از سوی دیگر با وجود ریشه کنی مرض آبله، هنوز موفق به ریشه کنی بیماری فلج اطفال نگشته‌ایم و سالانه چندین هزار کودک قربانی این مرض می‌شوند. این همان پروژه‌ای است که شخصاً به آن علاقه دارم و وقت زیادی را صرف آن کرده‌ام. امیدوارم که با تلاش همگی دوستان بتوانیم فلج اطفال را نیز ریشه کن کرده و آن را پس از آبله به عنوان دومین بیماری که بشر به کلی آن را مهار کرده در تاریخ به ثبت برسانیم.

مدلینگ بیماری‌ها، مدل‌های مشارکت عقلانی، مدل‌های مبتنی بر کارگزار همچون مدل مونت‌کارلو و تلاش‌هایی چون کوشش برای ریشه کنی مالاریا همگی در قالب همین مدلینگ گنجانده می‌شوند. علوم رایانه راه‌حل کلیدی در ریشه کنی این بیماری‌ها و بهبود وضع بشر هستند. جالب است بدانید که اغلب مردم افریقا از این بیماری در گریز هستند.

به همین خاطر، گمان می‌کنیم وقتی توانایی مدلینگ این تلاش‌ها را داریم، بهتر است از این استعداد بهره ببریم. بیایید یکی از مشکلاتی که مایلید در حل و فصل آن مشارکت داشته باشید را برگزینید و نسبت به آن همت گمارید. این موارد می‌تواند اطلاع رسانی پیرامون تندرستی، تحقیقات بوم شناسی، مدلینگ بیماری‌ها، یادگاری اشباعی، مدلینگ آب و هوا، توسعه مواد تولید و محصولات مقاوم در برابر آفات و خشکسالی را شامل شوند.

از طرف دیگر امیدوارم که علوم رایانه بتوانند فرصت تأثیرگذاری بر مواردی چون: انرژی، آموزش، بهداشت، رشد جمعیت و آب و فاضلاب را داشته باشد. گمانم فناوری می‌تواند گره گشای بزرگی به حساب آید. مثلاً همین آکادمی خان که بسیاری از آن بهره می‌برند و این تنها یکی از مواردی است که می‌تواند در امر آموزش آن‌لاین راه گشا باشد.

به شخصه با وجودی که زمان زیادی را به موضوعات بنیادین اختصاص می‌دهم، مایلم تا هر از گاهی با جوانان پرشور و شوقی چون شما به صحبت بنشینم تا با همفکری هم راه‌کارهای خوبی برای رفع این مشکلات و کمی و کاستی‌های زندگی بشر بیابیم.


منبع : بانکی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا